K&H: a digitalizáció elérte a tömegközlekedőket is
Budapest toronymagasan vezet
A magyar nagyvárosokban megnőtt az okostelefonokon vásárolt tömegközlekedési jegyek száma, így az eddigi legjobb hónapját zárta a K&H+ alkalmazás, amelynek ma már több mint 50 ezer felhasználója van - közölte a K&H. A közlekedési mobiljegy-vásárlás nagyon népszerű funkció a mobilalkalmazáson belül, ahol ezer virtuális utazási jogosultságot adó jegytípus közül választhatnak az érintettek.
Hamar hozzászoktak a mindennapi közlekedést megkönnyítő digitális megoldásokhoz a fővárosban és országszerte is. A K&H mobilbankjában tavaly október óta elérhető alkalmazás, a K&H+, segítségével jegy automata vagy pénztár felkeresése nélkül vásárolható közlekedési jegy, amely a pandémia visszahúzódásával is növekedő pályán maradt.
ki a sztár?
Csak áprilisban átlagosan naponta több mint kétszázan regisztráltak a K&H+ alkalmazásba, ami annak is köszönhető, hogy a digitális jegyvásárlás gyorsabb és egyszerűbb, mint a jegypénztárak egyikét vagy egy jegykiadó-automatát felkeresni. A pandémia alatt biztonságot nyújtó digitális megoldások nem kopnak ki a hétköznapi használatból a vírushelyzet visszahúzódásával sem.
Az alkalmazásban elérhető 1000 jegytípus közül a tranzakciók 83 százalékát a fővárosi közlekedésre vásárolt jegyek tették ki. Országosan Miskolc és Szeged emelkedik ki a mezőnyből, a két város 3,6-3,6 százalékos részesedést tudhat magáénak. A felhasználók között vannak, akik hét hónap alatt több mint 150-szer vásároltak jegyet.
„A fővárosiak magas aránya tükrözheti a kötöttpályás tömegközlekedés népszerűségét a nyári, közúti korlátozások okozta dugókban, az okostelefonpenetrációt és utalhat a budapestiek digitális affinitására is” – kommentálta az adatokat Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Az alkalmazás fokozódó népszerűségét jelzi, hogy 2021-ben heti átlagban több mint 1100 helyközi, valamint közel 700 helyi jegyet, bérletet vásároltak a K&H+-on keresztül. A vásárlások számát tekintve így az április volt az eddigi csúcs.
„Innoválni azt is jelenti, hogy olyan apró, de mégis fontos dolgokra figyelünk, amelyek megkönnyítik a hétköznapi életet, még akkor is, ha ezeket a megoldásokat nem feltétlenül a bankjuktól várják a felhasználók.” - mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.